Spółki wodne
Wpis spółki wodnej do systemu informacyjnego gospodarowania wodami (SIGW) zgodnie z art. 449 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U.2017 r., poz. 1566 z późn. zm.) obejmuje:
-
nazwę, siedzibę, adres i przedmiot działania spółki,
-
imiona i nazwiska członków zarządu oraz sposób reprezentowania spółki,
-
czas trwania spółki,
-
dane dotyczące decyzji starosty o zatwierdzeniu statutu (nr i data decyzji oraz nazwa organu wydającego).
Wszelkie zmiany danych zarząd spółki niezwłocznie zgłasza Wodom Polskim w celu wpisania do systemu informacyjnego gospodarowania wodami. Zgłaszane dane, dotyczące spółki, powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania spółki lub posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo (zgodnie ze statutem).
Dyrektor RZGW we Wrocławiu wydaje zaświadczenia oraz wypisy z systemu informacyjnego gospodarki wodnej.
Wydawanie zaświadczeń i wypisów z SIGW podlega opłacie skarbowej – zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z2016 r. poz. 1827 z późniejszymi zmianami) i wynosi 17 zł (słownie: siedemnaście złotych)
Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- gotówką lub za pomocą kart płatniczych w kasach Urzędu Miejskiego we Wrocławiu,
- przelewem na rachunek bankowy Gminy Wrocław: PKO Bank Polski S. A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
W tytule przelewu należy wpisać: opłata za zaświadczenie / wypis z systemu informacyjnego gospodarki wodnej dla… (nazwa spółki).
Do wniosku o wydanie zaświadczenia / wypisu z systemu informacyjnego gospodarki wodnej należy dołączyć potwierdzenie dokonania przelewu lub dowód wpłaty.
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlegają jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego (zgodnie z art. 7 ustawy o opłacie skarbowej).
Kontakt: Bożena Strządała tel. 71 33 78 810;
Dorota Krzysztof tel. 71 33 78 997